مانتو فرم اداری

مانتو فرم اداری| لباس فرم اداری | لباس فرم | لباس فرم اداری زنانه | مانتو شلوار اداری

مانتو فرم اداری

مانتو فرم اداری| لباس فرم اداری | لباس فرم | لباس فرم اداری زنانه | مانتو شلوار اداری

نحوه شستن و نگهداری از کراوات

نحوه نگهداری کراوات

نحوه شستن و نگهداری از کراوات

یکی از لباس های کم عمر در کمد لباس آقایان کراوات می باشد. به همین دلیل باید خیلی خوب از آنها مراقبت کرد. با نگهداری مناسب، کراوات برای همیشه عمر خواهد کرد. نکات شستن کراوات و نگهداری از آن را در پایین بررسی خواهیم کرد. بهترین راه نگهداری از کراوات این است که به اندازه کافی کراوات داشته باشیم تا زود از بین نروند. در واقع برای هر کت و شلوار سه یا چهار کراوات لازم است. پیش از پوشیدن دوباره یک کراوات دو یا سه روز به آن فرصت دهید تا چروک هایش از بین بروند.

نحوه باز کردن کراوات

باید دقت زیادی در هنگام باز کردن شود که ظاهر و طول کروات حفظ شود. مهم نیست که کشیدن انتهای کوچک کراوات و باز کردن گره چقدر راحت است. فراموش نکنید که با این کار طول کراوات را کاهش می دهید. همیشه هنگام باز کردن گره، عکس عملیاتی را که برای گره زدن انجام داده اید، انجام دهید، چرا که باعث باز کردن الیاف پارچه و آستری شده تا خوردگی های کوچک را کاهش می دهد. پس هرگز کراوات را از انتهای باریک نکشید و یا از سر خود در نیاورید.

کروات های ابریشمی را بهتر است آویزان کنید. کراوات های کشباف یا قلاب دوزی شده را نباید آویزان کرد، بلکه باید آنها را لوله کرد یا در کشوی صاف پهن کرد. هنگام مسافرت از یکی از شیوه ها استفاده کنید تا کراوات در وضعیت مناسبی بماند. هنگام بسته بندی کراوات را به آرامی به چهار قسمت تا کنید و آن را داخل جیب کت بگذارید و یا آن را لوله کنید و در یک جعبه کوچک بگذارید و جعبه را در گوشه چمدان قرار دهید. هنگام ورود به مقصد کراوات ها را در روی درب حمام آویزان کنید تا بخار حمام پارچه را تازه کند.

نحوه نگهداری از کراوات

جا کرواتی هایی که یک کراوات را نگه می دارند و در بسیاری از فروشگاه‌ها یافت می شوند. برای آویختن کراوات به کت و شلوار مورد نظر مناسبند و قیمت بسیار مناسبی هم دارند. کراوات را در حالت گره زده کنار نگذارید چون چروک های پارچه دایمی می‌شوند. با این حال به یاد داشته باشید که کروات هایی را که آویزان کرده اید گاهی جابجا کنید تا چروک‌های نا خواسته ای روی آنها شکل نگیرد.

نحوه از بین بردن چروک کراوات

لوله کردن کراوات از طرف نازک و کنار گذاشتن آن به مدت یک یا دو روز اکثر چروک ها را از بین خواهد برد.

نحوه شکل دهی کراوات و  دادن حالت به کراوات

چون کراوات های مورد علاقه خیلی زیاد مورد استفاده قرار می گیرند، توصیه میشود که یک بخار زن دستی کوچک بخرید و چروک‌هایی را که معمولا دور محل گره کراوات شکل میگیرند بخار بدهید.

نحوه شستن کراوات و تمیز کردن آن

اولین نکات شستن کراوات این است که اغلب شوینده‌ها کراوات را نمیتوانند تمیز کنند. متخصصان بر این باورند که نباید کراوات را برای خشک شویی به بیرون فرستاد. در حالی که ممکن است خشکشویی‌ها لکه را بتوانند از بین ببرند. اما هنگام اتو کردن کراوات، آستری را فشرده و برق ابریشم را کدر می‌کنند. پرس کردن کراوات در کل توصیه نمی‌شود چراکه ظاهر کلی از بین رفته و گردی هر لبه تبدیل به خط اتو می‌شود.

نحوه شستن کراوات و لکه بری از آن

لکه آب: بگذارید لکه خشک شود، سپس انتهای کوچک کراوات را روی لکه بمالید و یا اینکه خیلی آرام با نوک ناخن روی لکه بکشید.
لکه‌های ساده: یک دستمال سفره تمیز را در کمی آب معدنی گاز دار فرو کنید و سپس سعس کنید تا جایی که می‌توانید لکه را از بین ببرید.

لکه‌های جدی تر: بخار اتو را بدون تماس اتو با پارچه به لکه بزنید و یا کراوات را روی یک کتری در حال جوشیدن نگه دارید. سپس از یک لکه بر خشک یا پودر شده استفاده کنید.
لکه‌های خیلی شدید: اغلب با لکه برهایی مثل تتراکلرید کربن از بین می روند. برای البسه چرب، کمی پودر تالکوم روی لکه بپاشید و بگذارید نا حد امکان جذب شود. پس از چند ساعت بقایای لکه را با یک پارچه تمیز و نرم پاک کنید.

نحوه کلیدی مربوط به هر پارچه در کراوات

مجاورت در برابر نور خورشید، منجر به زرد شدن ابریشم می‌شود . به یاد داشته باشید که منسوجات ابریشمی بر اثر عرق بدن از بین می روند. حتما با درجه پایین و بدون بخار اتو کنید و همیشه برای رعایت نکات شستن کراوات پشت آن را اتو بزنید. مطمئن شوید که کراوات ها را در محل خشکی قرار داده اید چراکه ابریشم پلی استر به ویژه در برابر رطوبت حساس است و کپک می تواند کراوات ابریشم پلی استر را به طور جبران نا پذیری خراب کند.

همچنین خطر حملات حشراتی همچون یک حشره نقره‌ای که شبیه به بید پارچه است اما بال ندارد وجود دارد. یک حشره کش مناسب در کمد قرار دهید. می توانید کراوات های ابریشم پلی استر را با دمای کمی بالاتر از ابریشم اتو کنید، اما بدون بخار. فراموش نکنید که دمای خیلی بالا الیاف پلی استر را ذوب می کند البته همیشه کراوات را از پشت اتو کنید. کراوات پشمی تنها کراواتی است که می تواند در صورت نیاز خشک شویی شود، شستشوی دستی توصیه نمی شود چون پشم بر اثر شستشو کوتاه می شود. اتو کردن در دمای توصیه شده برای پشم صورت گیرد. می توانید از بخار استفاده کنید.

منبع: خشکشویی آنلاین پاکلین

خشکشویی چطور شما را خوش تیپ‌تر می‌سازد؟

چطور با خشکشویی خوش تیپتر شوید

پاکلین  آموز: شاید برایتان پیش آمده که لباس محبوبتان را از ماشین لباسشویی منزل در بیاورید و با صحنه یک لباس آب رفته رنگ‌گرفته مواجه شوید؟!!! اگر این تجربه را داشته‌باشید، به قول معروف دیگر هیچ وقت آن آدم قبلی نشدید. درست است؟ خیلی از افرادی که تمایل دارند لباس‌هایشان در فرایند شست و شو از بین نروند، به جای شستشو در ماشین لباسشویی و منزل خدمات خشکشویی را انتخاب می‌کنند.

کی حوصله اتوی لباس دارد؟

خشکشویی علاوه بر حفظ کیفیت الیاف لباس، همیشه همراه با اتوی لباس است، بنابراین می‌توان گفت اگر عادت به خشکشویی لباستان پیدا کنید، همیشه تمیز، مرتب و اتوکشیده دیده خواهید شد. آیا تا کنون افرادی‌ را دیده‌اید که لباسشان در حدی چروک و نامرتب است که اعتبارشان در محیط کار و تحصیل زیرسوال رفته‌است؟

کی حوصله رفتن تا خشکشویی دارد؟

خشکشویی برای آقایان یا خانم‌هایی که وقت کافی برای شستشو و اتوکشی لباس‌ها ندارند، شرایطی فراهم می‌کند که بدون صرف وقت و انرژی همیشه لباس تازه و تمیز در دسترس داشته‌باشند. خشکشویی‌هایی که خدمات جمع‌آوری و تحویل لباس را ارائه می‌دهند، حتی این روند را آسان‌تر هم کرده‌اند. با استفاده از چنین خشکشویی‌هایی شما می‌توانید در یک روز تعطیل یا کاری در زمانی که خودتان مشخص می‌کنید لباس‌هایتان را در منزل یا محل کارتان تحویل بدهید و در عرض چند روز آن را در زمان و مکان مناسب تحویل بگیرید.

منبع: خشکشویی آنلاین پاکلین

نحوه ست کردن کت و شلوار با کفش

نحوه ست کردن کت و شلوار با کفش

امروز از مجموعه مقالات آموزشی پاکلین آموز به نحوه ست کردن کت شلوار با کفش می پردازیم. کت و شلوار از لباس هایی است که در مکان های رسمی بیشتر کاربرد دارد و باعث میشود پوششی شیک و مرتب داشته باشیم . ست کردن رنگ کت و شلوار با رنگ کفش اصولی دارد که اگر از آنها اطلاع داشته باشید به راحتی میتوانید خوش پوش شوید . ترکیب رنگ کت و شلوار با رنگ کفش باید به گونه ای باشد که با هم هماهنگی داشته و باعث زیباتر شدن شما شود .
انتخاب رنگ کفشی که به کت و شلوارتان بیاید، کاری است که باید با دقت بالایی انجام دهید. مهم نیست که کت و شلوارتان چه رنگی است، در هر صورت اگر رنگ کفشی که به پا می کنید با آن جور در نیاید، ظاهرتان بهم ریخته و ناجور به نظر می رسد. بنابراین شما باید بدانید که چه رنگ کفشی را با چه رنگ کت و شلواری به تن کنید. برای کمک به شما ما در این مطلب نکاتی را آورده ایم که با رعایت آنها جذاب تر از همیشه خواهید شد.

کت و شلوار مشکی با کفش مشکی

از آنجا که کت و شلوار مشکی در کمد لباس تمام آقایان پیدا می شود، واجب است که بدانیم چه رنگ کفشی به آن می آید. کت و شلوار مشکی هیچ تناسبی با رنگ های روشن تر ندارد، از این رو بهتر است که برای این رنگ کت و شلوار، کفشی مشکی انتخاب کنید تا ظاهرتان یک دست و متناسب به نظر آید. در این شرایط که سر تا پایتان مشکی است می توانید بقیه لباس ها یا اکسسوری هایتان را رنگی انتخاب کنید و کمی تیپ تان را از حالت یکنواختی در آورید. اگر می خواهید کمی جذاب تر به نظر آیید، کفشی مدرن تر مانند لوفر را به جای مدل های سنتی انتخاب کنید.

کت و شلوار سورمه ای با کفش مشکی

درست برعکس کت و شلوار مشکی، کت و شلوار سورمه ای را می توانید با هر رنگ کفشی ست کنید. کفش های مشکی، قهوه ای و شرابی بهترین انتخاب برای این رنگ لباس هستند. تنها باید ببینید که کدامیک بیشتر با سلیقه شما جور در می آید.

کفش های مشکی با کت و شلواری به رنگ سورمه ای، به خصوص سورمه ای پر رنگ، به خوبی ست می شوند. با پوشیدن کفش های کلاسیک حتی می توانید ظاهرتان را شیک تر از قبل سازید. فرقی نمی کند که مدل کفش شما چیست، آکسفورد، لوفر یا بروگ.. شما می توانید هر مدل کفشی را که خواستید به پا کنید و از ظاهر شیک و زیبایتان نهایت لذت را ببرید. خشکشویی

کت و شلوار سرمه ای با کفش قهوه ای

کفش های قهوه ای، از این جهت که رنگی گرم دارند، مکمل کت و شلوار سورمه ای، که رنگی سرد دارد، هستند. بنابراین با پوشیدن این دو رنگ با هم، ظاهرتان را تکمیل خواهید کرد. این تیپ برای مکان هایی که می خواهید از حالت یکنواختی و سادگی بیرون آیید و کمی تنوع به ظاهرتان دهید، مناسب است. خشکشویی اینترنتی

 کت و شلوار سرمه ای با کفش شرابی

با ترکیب رنگ هایی چون مشکی، قهوه ای و قرمز، این رنگ کفش یعنی شرابی، به دست می آید که به خوبی با کت و شلوار سورمه ای هماهنگ است. کفش های شرابی حسی کلاسیک و در عین حال مدرن را منتقل می کنند، به همین دلیل می توانید با پوشیدن این کفش با یک تیر دو نشان بزنید.

کت و شلوار خاکستری

زمانی که به فکر ست کردن کت و شلوار خاکستری تان با کفشی مناسب هستید، اول از همه باید بدانید که کت و شلوارتان دقیقا چه تن رنگی دارد. خاکستری کم رنگ یا پر رنگ؟ اگر چه خاکستری روشن راحت تر ست می شود اما گزینه های زیادی برای هر دوی آنها موجود است.

کت و شلوار خاکستری تیره با کفش مشکی

درست مانند کت و شلوار مشکی که با کفش مشکی جور در می آید، این رنگ کفش نیز برای کت و شلوار خاکستری مناسب است. این ترکیب بندی بسیار ساده و شیک است. بنابراین اگر می خواهید به یک مراسم رسمی بروید، پس از کت و شلوار مشکی، ما این تیپ را به شما پیشنهاد می دهیم.

کت و شلوار خاکستری تیره با کفش شرابی

اگر چه ست کردن کفش قهوه ای با کت و شلوار خاکستری کار عاقلانه ای نیست اما کفش های شرابی انتخاب خوبی برای آنها خواهند بود. این تیپ نه تنها برای میهمانی های رسمی بلکه برای میهمانی های غیر رسمی نیز انتخاب فوق العاده ای است.

کت و شلوار خاکستری روشن با کفش مشکی

همانطور که با کت و شلوار خاکستری تیره کفشی مشکی ست کردید، با خاکستری روشن نیز می توانید کفشی مشکی به پا کنید. این رنگ کفش به ظاهر شما حالتی رسمی تر می دهد.

کت و شلوار خاکستری روشن با کفش قهوه ای

کت و شلوار خاکستری روشن به طرز غیر منتظرهای با کفش های قهوه ای جور در می آیند. رنگ گرم قهوه ای مکملی برای رنگ سرد کت و شلوار شما شده و یکی از بهترین انتخاب ها برای روزهای گرم تابستان تان خواهد بود. اگر می خواهید ظاهری مدرن تر داشته باشید، کفشی به رنگ قهوه ای روشن و برای ظاهری سنتی، قهوه ای تیره به پا کنید.

کت و شلوار خاکستری روشن با کفش شرابی

کفش های شرابی انتخاب خوبی برای کت و شلواری به رنگ خاکستری روشن خواهند بود. تضادی که این دو رنگ در کنار هم ایجاد می کنند، چشمگیر و جذاب است. تنها نکته ای که باید به آن دقت کنید سادگی مدل کفشی است که انتخاب می کنید. با این تیپ هر چه ساده تر باشید، شیک تر خواهید بود. خشکشویی

کت و شلوار کرم

کت و شلوار کرم انتخاب خوبی برای روزهای گرم تابستان است. برای این رنگ لباس، حتما باید کفشی به رنگ روشن به تن کرد.

کفش قهوه ای روشن

کفش های قهوه ای روشن بهترین انتخاب برای کت و شلوارهای رنگ روشنی مانند کرم هستند. این رنگ کفش نه تنها برای روزهای گرم تابستان مناسب است بلکه مدل کلاسیک آن برای میهمانی های رسمی نیز جان می دهد. مدل کفش های آکسفورد، لوفر و بروگ، انتخاب خوبی برایتان خواهد بود.

کفش سفید

اگر در فکر میهمانی های کمی غیر رسمی تر هستید، کفش سفید نیز گزینه خوبی در کنار کت و شلوار کرم می باشد. این تیپ نیز به دلیل رنگ روشنی که دارد، برای فصل هایی چون بهار و تابستان بسیار مناسب است. فقط یادتان باشد که مدل کفشی که انخاب می کنید اسپورت باشد. به عنوان مثال اسنیکر می تواند ظاهر شما را تکمیل کند.

منبع: خشکشویی آنلاین پاکلین

نحوه صحیح نگهداری از کیف و کفش چرمی

نحوه صحیح نگهداری از کیف و کفش چرمی

وسایل و لباس های چرم بسیار عجیب و غریب و نفیس هستند و اگر به خوبی از آن ها نگهداری کنیم، عمری دوام می آورند. اگر می‌خواهید لباس، کیف و کفش چرمتان عمر طولانی داشته‌ باشد، باید از آن درست نگهداری‌کنید. در این مطلب از مجموعه مطالب آموزشی پاکلین آموز درباره نکات مهم در نگهداری از لباس‌های چرمی صحبت خواهیم‌کرد.

چرم را دور از نور خورشید نگه‌دارید

نور خورشید و گرما رطوبت درونی چرم را از بین می برد و آن را خشک و شکننده می‌کند. وقتی رطوبت درونی چرم از بین برود، احتمال پوسته‌شدن و ترک‌خوردن چرم زیاد می‌شود.

اجازه ندهید شکل چرم عوض شود

چرم بسیار شکل‌پذیر است. به همین دلیل اگر مثلا کیف چرم را چنان پر کنید که شکل آن عوض شود، بعد از خالی‌شدن به شکل اصلی‌اش برنخواهدگشت. پس اگر خواستید لوازم چرمی را مدتی در کمد بگذارید کیف‌، کفش و بوت چرمی را با مقدار مناسبی روزنامه پر‌کنید. علاوه‌بر این همیشه دقت‌کنید که بیش از گنجاش کیفتان در آن لوازم نگذارید.

چرم را از لوازم نوک‌تیز دور نگه‌دارید.

خط و خش ایجادشده روی چرم راه ترمیم ندارد، بنابراین واقعه را قبل از وقوع علاج‌کنید و لوازم و لباس‌های چرمی‌تان را از ابزارها و لوازم نوک‌تیز و سطوح ناهموار مثل دیوارهای سیمانی دور نگه دارید.

چرم را واکس بزنید

برای جلوگیری از خشکی و ترک‌خوردن چرم، آن را اقلا هر ۶ ماه یک بار واکس بزنید. واکس چرم بهتر است بی رنگ، چرب و روغنی باشد. واکس‌های مایع فقط مثل مرکب رنگ چرم را تغییر می‌دهند.

چرم را در جای خشک و خنک نگهداری کنید

کیف، کفش، کمربند و لباس‌های چرمی را در کمدی به دور از رطوبت هوای شرجی نگهداری‌کنید. اگر رطوبت هوا زیاد باشد، چرم کپک می‌زند و از بین می‌رود. لوازم و لباس‌های چرمی را در کیسه‌های پلاستیکی نگهداری نکنید. کیسه‌های پارچه‌ای گزینه‌ مناسب‌تری برای نگهداری چرم هستند. اگر ناچار به استفاده از کیسه پلاستیکی هستید، با نوک چاقو تعداد زیادی حفره روی پلاستیک ایجاد‌کنید تا هوا بتواند از آن عبور‌کند.

 

منبع: خشکشویی آنلاین پاکلین

نحوه شستشو و مراقبت از حوله تن پوش

حوله تن پوش

امروز از مجموعه مقالات پاکلین آموز خشکشویی آنلاین پاکلین به نحوه شستشو و مراقبت از حوله تن پوش  می پردازیم.

حوله‌ها به دلیل رطوبت، گرما، اکسیژن موجود بین الیاف و مواد مغذی حاصل از پوسته‌های بدن شما، محیط بسیار مناسبی برای رشد باکتری‌ها به شمار می‌روند. یک متخصص در زمینه‌ی بیولوژی و پاتولوژی در دانشگاه پزشکی نیویورک اعلام کرد که حداکثر پس از ۳ بار استفاده از حوله باید آن را بشویید.

حوله‌ها هر چقدر که باکیفیت و بادوام باشند باید از آنها در برابر اثرات منفی شست‌وشو، خشک کردن و فضای نگهداری مراقبت کنید. بنابراین بهتر است درباره‌ی ترفندهای نگهداری بیشتر بدانید:

همیشه دستورالعمل شست‌وشویی را که تولیدکنندگان به حوله می‌زنند مطالعه کنید، زیرا دمای بالا ممکن است منجر به تغییر شکل حوله تن پوش شود.

به عنوان یک قاعده‌ی کلی همیشه به یاد داشته باشید که حوله‌ها را با استفاده از مواد شوینده‌ی ملایم و در دمای ۳۰ تا ۶۰ درجه سانتیگراد بشویید.

حتما به یاد داشته باشید در شست‌وشو از سفیدکننده‌ها استفاده نکنید چون به بافت و پرزهای حوله‌ تن پوش آسیب می‌زنند.

به‌خاطر داشته باشید موادهای شوینده‌ی حوله‌های رنگی و سفید با هم متفاوت هستند.

هیچ گاه حوله‌ها را در کنار دیگر لباس‌ها در ماشین لباسشویی قرار ندهید.

برخی از نرم کننده‌ها باعث آسیب رساندن به الیاف حوله می‌شوند و کارایی آنها را در خشک کردن بسیار کاهش می‌دهند، پس مطابق دستورالعمل مخصوص حوله پیش بروید.

پس از پایان چرخه‌ی شست‌وشو توصیه می‌شود که حوله‌ها را در خشک‌کن قرار بدهید تا سریع‌تر خشک شوند.

پس از حمام و استفاده از حوله‌ها، هیچگاه آنها را در قفسه‌ها قرار ندهید. بهتر است آنها را بر رخت آویز حمام آویزان کنید.

حوله‌های خشک را هیچ‌گاه به‌صورت فشرده در طبقات و قفسه‌های حمام قرار ندهید چون باعث از دست دادن نرمی آنها می‌شود.

منبع: خشکشویی آنلاین پاکلین